(mechanizacja prac leśnych), drewno spala się głównie poprzez odgazowywanie. Proces odgazowywania dobrze przebiega przy temperaturze około 800oC. Kocioł powinien być tak zbudowany, aby jego palenisko nie było chłodzone podczas spalania. Wymiennik ciepła należy umieścić w części odprowadzającej spaliny. Regulacja temperatury spalania odbywa się poprzez odpowiednie dawkowanie powietrza do komory spalania. W ten sposób temperatura kotła może być utrzymywana przez sterownik elektroniczny z dokładnością do kilku stopni. Drewno jest paliwem ekologicznym (odnawialnym).
(mechanizacja prac leśnych), produkcja energii elektrycznej i ciepła jednocześnie. W tradycyjnych technologiach podczas produkcji energii elektrycznej wytwarzane są duże ilości ciepła odpadowego, które zwykle są tracone. Metoda kogeneracji polega na tym, że ciepło odpadowe z kotła parowego czy ciepło chłodzenia i zawarte w spalinach silnika spalinowego napędzającego generator prądu jest wykorzystywane do podgrzania wody dla celów bytowych. W ten sposób sprawność kogeneracji sięga 80 – 90%. Kogeneracja przyczynia się do ograniczenia zanieczyszczenia środowiska i zmniejsza zużycie paliw.
(mechanizacja prac leśnych), mechanizm kolejki jest nabudowany na samochodzie Praga UV 80 lub podobnym. Jest systemem trzy linowym, posiada bębny nośny, pociągowy i powrotny posiadają napęd od silnika samochodu. Odznacza się bardzo krótkim czasem montażu. Posiada wózek MM Sherpa. Wózek kolejki jest sterowany przy pomocy kabla lub radia.
(mechanizacja prac leśnych), kolejka jest przeznaczona do zrywki drewna pod górę, z góry i po równym terenie, z ładunkiem półpodwieszonym lub podwieszonym. Kolejka jest zawieszona na przednim i tylnym trzypunktowym układzie zawieszenia ciągnika uniwersalnego. Jest to system pięcioliniowy z liną nośną, okrężną, podnoszącą, pomocniczą i montażową. Dzięki systemowi liny okrężnej odpada hamowanie liny powrotnej i związana z tym strata energii. Kolejka jest sterowana radiem z drzewostanu, od wieży jak też przy pomocy kabla. Wózek kolejki może poruszać się w reżimie automatycznym z programowanymi punktami jazdy pełnej i pustej.
(mechanizacja prac leśnych), kolejka przeznaczona jest do montowania na jednoosiowym podwoziu, zasięg kolejki wynosi 650 m. Kolejka jest sterowana radiem z drzewostanu i od wieży. Wózek kolejki może poruszać się w reżimie automatycznym po linie nośnej z prędkością 8 m/s. Lina pociągowa i powrotna napędzane są hydrostatycznie, ich synchronizacja ruchu pozwala na optymalizację wykorzystania siły uciągu, zmniejszenie naprężenia lin i ich zużycia oraz niskie zapotrzebowanie energetyczne. Zużycie paliwa wynosi 0,5-0,6 l /m3. Kompaktowa, oszczędna i ergonomiczna konstrukcja kolejki pozwala skrócić czas budowy trasy kolejki poniżej 4 godzin, co zwiększa wydajność całkowitą kolejki.
(mechanizacja prac leśnych), system z liną nośną i liną pociągową. Posiada dwubęnową wciągarkę z napędem mechanicznym i płytą oporową. Montowana jest na trzypunktowym układzie zawieszenia ciągnika uniwersalnego o mocy min. 70 kW. Z taką zabudową można postawić kolejkę linową o zasięgu 350 m. Standardowe wyposażenie obejmuje wózek VLN do zrywki pod górę. Kolejka może być też wykorzystana jako zabudowa ciągnika do zrywki półpodwieszonej drewna.
(mechanizacja prac leśnych), system z liną nośną, pociągową i montażową. Posiada dwubęnową wciągarkę z napędem mechanicznym i płytą oporową. Montowana jest na trzypunktowym układzie zawieszenia ciągnika uniwersalnego o mocy min. 70 kW. Z taką zabudową można postawić kolejkę linową o zasięgu 350 m. Kolejka wyposażona jest w system hydraulicznego napinania liny nośnej za pomocą dodatkowego bębna i składanej hydraulicznie wieży. Lina montażowa znajduje się na przednim zasobniku lin. Standardowe wyposażenie obejmuje wózek VLN do zrywki pod górę.
(mechanizacja prac leśnych), kolejka posiada napęd hydrostatyczny, składa się z uniwersalnej kolejki o nośności 3 t (4 t) i zasięgu 800 m (900 m), sterowanego radiem wózka MM Sherpa U 3 (U 4), żurawia hydraulicznego LIV 24.94S o momencie podnoszenia 230 kNm i zasięgu 9,3 m. Na żurawiu zamocowana jest głowica harwesterowa WOODY 60. Mechanizm kolejki jest nabudowany na samochodzie ciężarowym. Bębny nośny, pociągowy i powrotny posiadają napęd hydrostatyczny. Kolejka przeznaczona jest do zrywki całych drzew, które następnie okrzesuje i dzieli na sortymenty przy pomocy zamontowanego na samochodzie żurawia z głowicą harwesterową stąd też jej nazwa harwester górski. Prędkość zrywki wynosi 10 m/s. Wózek kolejki jest sterowany radiem.
(mechanizacja prac leśnych), kolejka posiada napęd hydrostatyczny, składa się z uniwersalnej kolejki o nośności 3 t (4 t) i zasięgu 800 m (900m), żurawia hydraulicznego LIV 24.94S o momencie podnoszenia 230 kNm i zasięgu 9,3 m. Na żurawiu zamocowana jest głowica harwesterowa WOODY 60. Mechanizm kolejki jest nabudowany na przyczepie lub na forwarderze. Bębny nośny, pociągowy i powrotny posiadają napęd hydrostatyczny. Kolejka przeznaczona jest do zrywki całych drzew, które następnie okrzesuje i dzieli na sortymenty przy pomocy zamontowanego na przyczepie lub forwarderze żurawia z głowicą harwesterową stąd też jej nazwa harwester górski. Prędkość zrywki wynosi 10 m/s. Wózek kolejki jest sterowany przy pomocy kabla lub radia. Posiada wózek MM Sherpa.
(mechanizacja prac leśnych), składa się z rur próżniowych, w których element pochłaniający ciepło, tzw. absorber, znajduje się w próżni, co znacznie poprawia działanie kolektora. Absorpcja ciepła słonecznego nie jest uzależniona w tak dużym stopniu od temperatury zewnętrznej, dzięki czemu stosując panel tego typu można liczyć na zyski ciepła w instalacji nawet w mroźne zimowe słoneczne dni. Kolektory próżniowe wymagają jednak mniejszej powierzchni zabudowy niż kolektory płaskie.
(mechanizacja prac leśnych), kolektor ten jest kolektorem cieczowym zbudowany jest z absorbera wykonanego z blachy miedzianej pokrytej powłoką selektywną. Do absorbera przylutowany jest system rurek miedzianych, w których dzięki absorpcji promieniowania słonecznego, podgrzewana jest ciecz na bazie glikolu. Ciecz ta krąży w układzie, oddając ciepło w wymienniku podgrzewa wodę użytkową. Kolektor słoneczny jest przeznaczony do podgrzewania wody użytkowej, zasilania centralnego ogrzewania, podgrzewania wody w basenach itp. Dzięki wypełnieniu go niezamarzającą cieczą może być wykorzystywany zarówno w zimie jak i w lecie, jednak w lecie jego skuteczność jest dużo wyższa.
(mechanizacja prac leśnych), maszyny przeznaczone są do łupania drewna na opał w kominkach. Posiadają one stół podający, w większych modelach żuraw załadunkowy i przenośnik do załadunku drewna na przyczepę lub do pakowarki. Drewno może być jednorazowo łupane, w zależności od grubości, nawet na 18 części. Maszyny te mają własny silnik elektryczny lub mogą być napędzane od WOM ciągnika uniwersalnego. Tego typu napęd jest napędem drogim i powinien być stsowany tylko doraźnie.
(mechanizacja prac leśnych), drewno za pomocą przenośnika podawane jest do komory łupania. W komorze łupania zostaje rozłupywane z częstotliwością 3-sekund. Przy pomocy tego kombajnu możemy w łatwy sposób przygotować duże ilości miękkiego drewna na rozpałkę. Drewno może być okrągłe lub w postaci kantówki. Do pakowania rozłupanego drewna służą dwa systemy: I- z rynną do pakowania (drewno ułożone w worku ok. 10 kg) II- dwa zsypy (drewno luźno wrzucone do worka 25 kg). Istnieje możliwość łupania drewna o przekroju kwadratowym, prostokątnym lub okrągłym. Hydrauliczny posuw zapewnia duże bezpieczeństwo pracy, bezstopniową regulację posuwu.
(mechanizacja prac leśnych), jest to powierzchnia najczęściej utwardzona na szkółce leśnej gdzie przygotowywany jest kompost, różne składniki jak masa organiczna, kora drzew, torf są układane w pryzmy i celem ich wymieszania i napowietrzenia są przekopywane lub częściej mieszane maszyną o nazwie mieszalnik kompostu. Ważne jest, aby pryzmy nie były zbyt małe by mogły uzyskać odpowiednią temperaturę niezbędną do rozwoju mikroorganizmów, które biorą aktywny udział w procesie kompostowania.
(mechanizacja prac leśnych), zbudowany jest zwykle z pompy tłokowej i silnika elektrycznego zapewniającego jej napęd. Posiada ciśnieniowy zbiornik powietrza, zawór bezpieczeństwa, wyłącznik ciśnieniowy oraz manometr. Może być urządzeniem przewoźnym z własnym podwoziem, zwykle dwukołowym. Kompresor powietrza na szkółce leśnej wykorzystywany jest do pompowania kół pojazdów, uzupełniania ciśnienia powietrza w hydroforach deszczowni, czy też jest wykorzystywany do czyszczenia i przedmuchu filtrów i innych urządzeń.
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 » Wszystkich stron: 47