(mechanizacja prac leśnych), łańcuchy zakładane są na koła napędowe celem zwiększenia ich przyczepności do podłoża, a tym samym zwiększenia siły uciągu, a często w ogóle umożliwienia jazdy (oblodzenia, duża pokrywa śniegu). Wykonane ze stali stopowej o hartowanej powierzchni odpornej na ścieranie, przeznaczony do opon o grubej rzeźbie i do poruszania się ze zwiększonym obciążeniem w trudnych warunkach terenowych. Zakładane są zawsze na wszystkie koła danej osi. Na rynku jest bardzo duża różnorodność konstrukcji i przeznaczenia tych łańcuchów.
(mechanizacja prac leśnych), (klemmbank) zbudowana jest płyty oporowej i kleszczy zaciskanych hydraulicznie. Montowana jest na tylnej ramie forwardera lub z tyłu Skindera. Służy do zrywki drewna długiego bez konieczności jego zaczepiania za pomocą lin. Zwykle zrywane drewno na ławie zaciskowej układane jest przy pomocy żurawia. Znacznie poprawia komfort zrywki półpodwieszonej, a zrywka wykonywana jest jednoosobowo przez operatora ciągnika bez konieczności wychodzenia z kabiny.
(mechanizacja prac leśnych), zbudowana jest z wielu łopat napędzanych tak, by symulowały one pracę tradycyjnej łopaty. Jest maszyną zawieszaną, agregatowaną z ciągnikiem za pomocą trzypunktowego układu zawieszenia i napędzaną przez wałek odbioru mocy ciągnika. Pozwala eliminować zastosowanie pługa oraz innych urządzeń do spulchniania gleby. Nie wytwarza podeszwy płużnej i wymaga mniejszego nakładu energetycznego na wykonanie pracy jak pług. Pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa na przygotowanie gleby w zakresie 30-50%. Zastosowanie łopaty umożliwia wykonanie uprawy i przygotowanie gleby w warunkach suszy. Dobrze przykrywa i miesza z glebą zieloną masę, komposty, torfy i nawozy mineralne. Pozwala na przygotowanie równej powierzchni na kwaterach bez bruzd i składów.
(mechanizacja prac leśnych), w celu zmniejszenia wymiarów drewna grubego, lepszego wysychania, ułatwienia manipulacji, czy dostosowanie wymiarów do parametrów maszyny (zbyt grube do zrębkowania) stosuje się łupanie drewna. Łupanie jest to rozdzielanie wyżynka drewna wzdłuż włókien działaniem klina. Najprostszym sposobem jest łupanie przy pomocy siekiery. Obecnie jednak do tego celu skonstruowano dużą gamę maszyn zwanych łuparkami.
(mechanizacja prac leśnych), jest to łuparka skonstruowana na Uniwersytecie technicznym w Zvoleniu. Zbudowana jest z ramy montowanej na nośniku samobieżnym, lub żurawiu koparki Do ramy przymocowane są na stałe obudowy dwóch siłowników hydraulicznych. Na tłoczyska siłowników montuje się podwójny klin do łupania drewna. Nośnik wraz z łuparką podjeżdża pod drewno sam je pobiera, przewozi na miejsce przeznaczenia i łupie. Łuparka ta nie wymaga dodatkowej obsługi, wszystkie prace wykonuje operator nośnika.
(mechanizacja prac leśnych), zbudowana jest z wózka widłowego, jako maszyny bazowej. W miejsce wideł przy pomocy szybko złączy mocowana łuparka. Składa się ona z ramy i dwóch siłowników hydraulicznych na tłoczyskach, których montowane są wymienne kliny. Podjeżdża ona do pociętego drewna stosowego, pobiera drzewo, następnie może je przewieść na miejsce przeznaczenia, tam następuje łupanie. Obsługa maszyny jest jednoosobowa, a po zakończeniu pracy z łuparką, maszyna szybko może być przestawiona w wózek widłowy.
(mechanizacja prac leśnych), zbudowana jest ze stożka z naciętą na jego powierzchni linią śrubową. Naciskany i obracający się stożek wkręca się w kłodę powodując jej rozłupywanie. Może być wykonana jako oddzielna maszyna zawieszana na trzypunktowym układzie zawieszenia ciągnika lub montowana jest na głowicy żurawia, które z jednego ustawienia maszyny bazowej może rozłupać wiele kłód.
(mechanizacja prac leśnych), zbudowana jest z ramy mocowanej na trzypunktowym układzie zawieszenia ciągnika. Posiada obrotowy mechanizm łupiąco ucinający zbudowany z noża odcinającego i zintegrowanych z nim klinów łupiących i przenośnika taśmowego. Jest jedna z niewielu maszyn gdzie drewno jest odcinane uderzeniem noża, a nie piłą. Odcięte drewno spada na przenośnik taśmowy i jest wynoszone na przyczepę lub do pakowarki.
(mechanizacja prac leśnych), pionowe (często wielosegmentowe) elementy konstrukcyjne pojazdu, ograniczające przestrzeń załadowczą od strony boków równoległych do jego osi podłużnej
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 Wszystkich stron: 47