Lasy Państwowe
Logo Encyklopedii Leśnej

agresywność osi na nawierzchnię

Opis
Zgłoś uwagę

(inżynieria leśna, drogownictwo leśne), jest to szkoda zmęczeniowa konstrukcji nawierzchni wywołana jednym przejściem osi rzeczywistej w stosunku do szkody zmęczeniowej wywołanej jednym przejściem osi obliczeniowej. Miarą agresywności osi jest współczynnik równoważności jej obciążenia w odniesieniu do osi porównawczej zwanej najczęściej osią standardową (obliczeniową). Oś rzeczywista o znacznie większym obciążeniu od wartości przyjętej dla osi standartowej kilkakrotnie jest bardziej agresywna dla nawierzchni.

ŹRÓDŁO (AUTOR)

A. Szydło, R. Wardęga.2003. Porównanie współczynników agresywności pojazdów w Polsce i Unii Europejskiej. Drogownictwo 5.

Zgłoś uwagę do hasła

Maksymalny rozmiar: 5MB

Indeks alfabetyczny:

POPRZEDNI NASTĘPNY

Indeks tematyczny:

POPRZEDNI NASTĘPNY
Kontakt

Szybki kontakt