(mechanizacja prac leśnych), zbudowana jest z maszyny bazowej, na której zamocowano obrotową, poziomowaną kabinę. Z tyłu kabiny znajduje się
żuraw, na końcu którego za pomocą rotatora przymocowana jest głowica harwesterowa Woody. Za kabiną zamocowana jest ława zaciskowa. Pojazd posiada bardzo wyrafinowany technicznie układ jezdny, pozwala on na niezależną zmianę położenia każdego koła, wszystkie koła są skrętne, istniej możliwość płynnej zmiany prześwitu maszyny. Dwa koła zamocowane są na ruchomych wahaczach, które mogą być przestawiane w pozycji pionowej, ale również za pomocą wbudowanych siłowników hydraulicznych, mogą zmieniać swoją długość. To rozwiązanie pozwala maszynie pokonywać wzniesienia, do pokonania których przyczepność kół jest niewystarczająca. W takim przypadku są wysuwane hydraulicznie pionowe
podpory, które wbijają się glebę i poprzez hydrauliczne przedłużanie wahaczy kół
maszyna przesuwa się do przodu, następnie wahacze mogą wyć pojedynczo wciągane i cykl może się powtarzać aż do całkowitego pokonania przeszkody.
Maszyna przeznaczona jest do ścinki, zrywki drewna, okrzesywania i manipulacji w trudnych warunkach terenowych i w górach.
ŹRÓDŁO (AUTOR)
Józef Walczyk