Lasy Państwowe
Logo Encyklopedii Leśnej

przegubowy układ kierowniczy

(mechanizacja prac leśnych), składa się z dwóch ram połączonych ze sobą przegubem. Do tych ram mocowane stałe osie kół jezdnych. Wzajemne ustawienie ram ciągnika można zmieniać przy pomocy jednego siłownika dwustronnego działania lub dwóch siłowników jednostronnego działanie. Zmiana kąta ustawienia ram powoduje skręt pojazdu. Takie rozwiązanie umożliwia niezawodne przeniesienie napędu na koła obu osi. Rozwiązanie to jest powszechnie stosowane w pojazdach leśnych (ciągnikach zrywkowych, harwesterach).
ŹRÓDŁO (AUTOR)
Józef Walczyk

Zdjęcia

Rysunki

Tabele

Mapy

Filmy

Pliki

Indeks alfabetyczny:

POPRZEDNI NASTĘPNY

Indeks tematyczny:

POPRZEDNI NASTĘPNY



Zgłoś uwagę do hasła

Maksymalny rozmiar: 5MB
Kontakt

Szybki kontakt