Lasy Państwowe
Logo Encyklopedii Leśnej

rozstaw kół ciągnika

(mechanizacja prac leśnych), ciągniki uniwersalne muszą pracować w różnych warunkach terenowych, różnych uprawach, przy różnej szerokości grzędy, dlatego wymagane jest, aby ich rozstaw kół można było dostosować do określonych wymagań. Koła przednie maja więc najczęściej rozsuwaną oś, koła tylne zaś posiadają specyficzną budowę. Tarcza koła jest odpowiednio profilowana, a obręcz z tarczą połączona jest śrubami przy pomocy klocków. Klocki do obręczy przyspawane są niesymetrycznie ( bliżej jednej krawędzi). Take rozwiązanie sprawia, że przykręcając koło z jednej lub drugiej strony tarczy, można uzyskać dwie różne rozstawy kół tylnych. Zmieniając miejsce połączenia klocka obręczy z tarczą, kolejne dwa różne rozstawy, obracając tarczę w stosunku do obręczy kolejne dwa rozstawy i dalsze dwa rozstawy poprzez znowu zmianę połączenia tarczy z obręczą w innym miejscu klocka. W ten sposób można uzyskać osiem różnych rozstawów kół tylnych ciągnika.

ŹRÓDŁO (AUTOR)

Józef Walczyk

Publikacje powiązane tematycznie

Skrobacki A. 1996. Pojazdy rolnicze. Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne. Warszawa

Zdjęcia

Rysunki

Tabele

Mapy

Filmy

Pliki

Indeks alfabetyczny:

POPRZEDNI NASTĘPNY

Indeks tematyczny:

POPRZEDNI NASTĘPNY



Zgłoś uwagę do hasła

Maksymalny rozmiar: 5MB
Kontakt

Szybki kontakt