(mechanizacja prac leśnych), napęd zbudowany jest zwykle z dwóch lub czterech wózków gąsienicowych, które mocowane są w miejsce kół. Wózki posiadają główne koło napędowe, koło napinające i rolki podporowe. Inne rozwiązanie to opasanie taśmą gumową zwykle trzech kół jezdnych po jednej stronie pojazdu. Taśmy ciągników na zakrętach mogą mieć możliwość zmiany kierunku ruchu (jedna do przodu, druga do tyłu). Specjalny układ jezdny ciągników Challenger, który pozwala na uzyskiwanie dużych prędkości jazdy, cichą pracę i dużą trwałość. Koła i rolki podporowe wraz z taśmą tworzą dużą powierzchnię styku wózka z podłożem, przez co zostają znacznie zmniejszone naciski jednostkowe na glebę i zwiększa siłę uciągu, ciągnik taki może poruszać nawet po grząskim terenie, nie tworząc głębokich kolein mniej też odczuwane są nierówności terenu.
Józef Walczyk
Bauer F. i kol. 2006. Traktory. Mendelova zemědělská a lesnická univeryita v Brně. Brno.