Lasy Państwowe
Logo Encyklopedii Leśnej

silnik pilarki X-torq

(mechanizacja prac leśnych), pilarki spalinowe napędzane są silnikami dwusuwowymi, w których podczas napełniania cylindra mieszanką palowo-powietrzną jest pewien okres, kiedy równocześnie otwarty jest kanał wylotowy i kanał przelotowy w cylindrze silnika. Takie rozwiązanie powoduje, że pewna część mieszanki paliwowo – powietrznej wydostaje się niespalona ze spalinami przez kanał wylotowy. Powoduje to zanieczyszczenie środowiska i wzrost zużycia paliwa. Nowe rozwiązanie technologiczne budowy silnika opracowane przez firmę Husqarna tkwi w użyciu podwójnych kanałów przelotowych: jednego do dostarczania czystego powietrza, drugiego do mieszanki paliwowo-powietrznej. W pierwszej fazie czyste powietrze wypycha spaliny, następnie do silnika wpada mieszanka paliwowo-powietrzna. Poza zwiększeniem mocy, uzyskujemy redukcję emisji zanieczyszczeń nawet o 75%, a także spadek zużycia paliwa o 20% w porównaniu z tradycyjnym silnikiem dwusuwowym. Dodatkowo mieszanka paliwowa przechodząca przez łożyska wału korbowego jest bardziej skoncentrowana, przez co skuteczniej smaruje silnik.

ŹRÓDŁO (AUTOR)

Józef Walczyk

Publikacje powiązane tematycznie

Więsik J. i inni 2002. Pilarki przenośne, budowa i eksploatacja. Fundacja Rozwoju SGGW Warszawa.

Powiązane hasła

pilarka spalinowa - budowa

Zdjęcia

Rysunki

Tabele

Mapy

Filmy

Pliki

Indeks alfabetyczny:

POPRZEDNI NASTĘPNY

Indeks tematyczny:

POPRZEDNI NASTĘPNY



Zgłoś uwagę do hasła

Maksymalny rozmiar: 5MB
Kontakt

Szybki kontakt